Az IBM Rational DOORS követelménykezelő eszköz kiválóan alkalmas fejlesztési igények, vagy akár komplex projekt követelmények előírt szabványok szerint történő rögzítésére, rendszerezésére, az összefüggések és kapcsolatok feltárására, a folyamat nyomon követésére, és a bekövetkező változások kezelésére. A DOORS nagymértékben hozzájárul vállalata fejlesztéseinek, projektjeinek hatékony és minőségi végrehajtásához azáltal, hogy a projekt elején rögzített követelmények megvalósítását folyamatosan követheti, ellenőrizheti.

A DOORS FŐBB FUNKCIÓI:

  • Nyilvántartás (Collection) – A követelmények és a kapcsolódó információk összegyűjtését, rögzítését és rendszerezését segíti. Támogatja a közvetlen adatbevitelt, a közismert fájl formátumok importálását és exportját, valamint a közvetlen nyomtatást.
  • Követelményelemzés – A követelmények, attribútumaik és a kapcsolódó adatok statisztikai és analitikai módszerekkel kielemezhetők, amelyek segítik a státusz jelentések készítését, a megvalósítás teljességének, és más minőségre vonatkozó információknak az ellenőrzését.
  • Változáskezelés – A history funkció segítségével a változások a követelmények és a dokumentumok szintjén is nyomon követhetők, igény szerint módosíthatók, vagy visszavonhatók. Az egyes dokumentumok, illetve az összetartozó dokumentum csoportok lezárhatók, és verziókezelhetők. A lezárt verziók későbbi feladatokhoz újrafelhasználhatók.
  •  Nyomonkövethetőség – A DOORS támogatja az információk közötti kapcsolatok kezelését. A kapcsolatok kifejezhetnek funkcionális vagy időbeli függőséget, egyezőséget, szülő-gyerek, és „peer-to-peer” kapcsolatot, valamint a folyamatot támogató egyéb asszociációkat.
  •  Vitafórum (Discussions) – A DOORS lehetővé teszi az egyes dokumentumokról, követelményekről alkotott vélemények kezelését és karbantartja azokat. A bírálók véleményeit nem kell külön csatolni, ezek megfelelő jogosultság esetén közvetlenül rögzíthetők, a DOORS-t használva bármikor elérhetők.