Skip to main content

IBM DOORS

Az IBM Rational DOORS követelménykezelő eszköz kiválóan alkalmas fejlesztési igények, vagy akár komplex projekt követelmények előírt szabványok szerint történő rögzítésére, rendszerezésére, az összefüggések és kapcsolatok feltárására, a folyamat nyomon követésére, és a bekövetkező változások kezelésére. A DOORS nagymértékben hozzájárul vállalata fejlesztéseinek, projektjeinek hatékony és minőségi végrehajtásához azáltal, hogy a projekt elején rögzített követelmények megvalósítását folyamatosan követheti, ellenőrizheti.

 

A DOORS FŐBB FUNKCIÓI:

  • Nyilvántartás (Collection) - A követelmények és a kapcsolódó információk összegyűjtését, rögzítését és rendszerezését segíti. Támogatja a közvetlen adatbevitelt, a közismert fájl formátumok importálását és exportját, valamint a közvetlen nyomtatást.
  • Követelményelemzés - A követelmények, attribútumaik és a kapcsolódó adatok statisztikai és analitikai módszerekkel kielemezhetők, amelyek segítik a státusz jelentések készítését, a megvalósítás teljességének, és más minőségre vonatkozó információknak az ellenőrzését.
  • Változáskezelés – A history funkció segítségével a változások a követelmények és a dokumentumok szintjén is nyomon követhetők, igény szerint módosíthatók, vagy visszavonhatók. Az egyes dokumentumok, illetve az összetartozó dokumentum csoportok lezárhatók, és verziókezelhetők. A lezárt verziók későbbi feladatokhoz újrafelhasználhatók.
  •  Nyomonkövethetőség - A DOORS támogatja az információk közötti kapcsolatok kezelését. A kapcsolatok kifejezhetnek funkcionális vagy időbeli függőséget, egyezőséget, szülő-gyerek, és "peer-to-peer" kapcsolatot, valamint a folyamatot támogató egyéb asszociációkat.
  •  Vitafórum (Discussions) – A DOORS lehetővé teszi az egyes dokumentumokról, követelményekről alkotott vélemények kezelését és karbantartja azokat. A bírálók véleményeit nem kell külön csatolni, ezek megfelelő jogosultság esetén közvetlenül rögzíthetők, a DOORS-t használva bármikor elérhetők.