Átfogó mobileszköz menedzsment

A mobiltechnológiák és az üzletvitel elsöprő erejű változásainak következtében a vállalati informatika ma óriási átalakuláson megy keresztül. A saját eszközök használatának (BYOD) jelenlegi trendjei, valamint a vállalatoknál használt új mobilplatformok és -eszközök növekvő száma miatt ma már az informatikai részlegek feladatai közé tartoznak a mobileszközök használatára vonatkozó irányelvek meghatározása, a mobilalkalmazások telepítése és felügyelete, az üzemeltetés, a tartalomkezelés, a megfelelőségi előírások biztosítása, az adatbiztonság és a monitoring tevékenység is.

  • Az alkalmazottak 77%-a használ saját tulajdonban lévő eszközt munkája soráni
  • A vállalatok mintegy fele már többplatformos stratégiát alkalmaz

Teljes körű eszközkezelés
Az IBM Mobil First Protect (vagy másik nevén Maas 360) platform egyedülálló ajánlat a piacon: valódi szoftver-mint-szolgáltatás (SaaS) rendszer, mely lehetővé teszi a vállalati mobileszközök (MDM), az alkalmazások (MAM), a dokumentumok és a költségek azonnali áttekintését és menedzselését, mindössze egyetlen képernyőn.
A biztonságos, több-bérlős, felhőalapú architektúrára épülő IBM Mobil First Protect felügyeleti rendszerébe a vállalati mobileszközök akár néhány perc alatt integrálhatók. A könnyen méretezhető, 10 vagy akár 100 000 felhasználó kezelésére is használható rendszer zökkenőmentesen beilleszthető a meglévő vállalati infrastruktúrába. Mivel nincs szükség kiszolgálók telepítésére, a legfrissebb technológiára való frissítések automatikusak. A megoldás páratlanul költséghatékony: nincsenek kezdeti költségek, és nincs szükség drága
változáskezelési protokollok alkalmazására.

Átogó eszköz- és operációsrendszer-kezelés
Az IBM MobileFirst Protect egészen új megközelítést kínál a vállalat mobileszközök támogatásának, összekapcsolásának és védelmének megkönnyítésére, legyen szó iPhone, iPad, iPod, Android vagy Kindle Fire készülékekről, Windows Phone, BlackBerry okostelefonokról, vagy akár laptopokról, MacBook készülékekről.

  • Könnyen használható felület: Az összes eszköz kiszolgálása, védelme és menedzselése a többeszközös nézetek segítségével egyetlen képernyőről elvégezhető.
  • Integráció a vállalat infrastruktúrával: Az IBM Mobil First Protect Cloud Extender zökkenőmentesen együttműködik a meglévő vállalat infrastruktúrával, például a Microsoft Exchange, az Active Directory, az Office 365, a Lotus Notes Traveler, illetve a BlackBerry Enterprise Server rendszerekkel és a hitelesítésszolgáltatókkal.
  • Központ irányelv-felügyelet: Csökken az eszközök menedzselésére és felügyeletére fordítandó idő, mivel az egyes eszközök tevékenysége és állapota teljes mértékben áttekinthető.
  • Egyetlen platorm az informatikai részleg számára: Gondoskodhat az adatbiztonságról és kézben tarthatja a költségeket, mindezt úgy, hogy az adatvédelem még az alkalmazottak tulajdonában lévő eszközökön sem sérül.

Teljes életciklus menedzselés/felügyelet
Automatizálhatja az idő- és erőforrás-igényes mobileszköz-menedzselési feladatokat, emellett növelhet az informatikai eszközök termelékenységét azok teljes életciklusa során, kezdve a beüzemeléstől és vállalat integrációtól, egészen a konfigurálás és menedzselés, a monitoring és adatbiztonság, a felhasználói támogatás, valamint az elemzések és jelentések készítésének feladatáig.

  • Eszközszintű biztonság: Távolról, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül konfigurálhatja, zárolhatja és tilthatja le az elvesztett okostelefonokat és táblagépeket, illetve törölhet azok tartalmát.
  • Vállalat szintű biztonság: Fejlett, automatizált irányelvmenedzsment és a megfelelőségi szabályokat is kezelő művelet-, munkafolyamat- és eseményalapú biztonsági alrendszer gondoskodik arról, hogy a biztonsági beállítások minden eszközön megfelelőek legyenek.
  • Újgenerációs fenyegetettség elleni védelem: a rosszindulatú szoftverek, azaz az úgynevezett 'malware'-ek kiszűrésére is alkalmas, hogy a mobileszközökön lévő adatait biztonságban tudhassa.
  • Alkalmazások kezelése: Integrált vállalat alkalmazáskatalógus, melynek segítségével a különböző platformokon egyaránt biztonságosan terjeszthetők és menedzselhetők a belső fejlesztésű és külső forrásból származó mobilalkalmazások.
  • Szerepalapú hozzáférési jogosultságok a portálhoz: Az informatikai osztály mellett egyéb részlegek (HR, pénzügy, üzemeltetés, stb) számára is biztosítja a szükséges mértékű betekintést a rendszerbe.