A munkahatékonyság fokozására és így a vállalati eredmények növelésére számtalan módszer létezik. A CNW Zrt., mint IT megoldásszállító természetesen elsősorban az informatikai megoldásokat helyezi előtérbe. Jelen cikkünkben Mészáros Tamás, a CNW értékesítési igazgatója egy olyan megoldásról írt, amellyel nagymértékben racionalizálhatók mind az eszközmenedzsmenthez, mind az ügyfélszolgálathoz kapcsolódó folyamatok.
A CNW Zrt. az elmúlt év során – a tartalom és dokumentummenedzsment alkalmazások fejlesztése mellett – egy, a vállalati támogatási tevékenységek monitorozására és az eszközgazdálkodás támogatására alkalmas komplex szolgáltatásmenedzsment rendszert is kifejlesztett. A nyílt technológián alapuló, webes megoldás sokoldalúan alkalmazható a legkülönfélébb ügyfélszolgálati és hibaelhárítási területek támogatására, például:
- IT infrastruktúra üzemeltetésére,
- létesítménykarbantartásra,
- eszközmenedzsment támogatására,
- bármilyen típusú incidens- és igénykezelésre,
- reklamációs ügyek vagy call-center feladatok kezelésére.
Az eszköznyilvántartásra paraméterezett program célja, hogy a vállalatok, intézmények átfogó képet kapjanak gépjármű, mobiltelefon, vagy számítástechnikai eszközparkjukról, beleértve a berendezések pontos jegyzéket, azok aktuális állapotát, elhelyezését, valamint az eszközökért felelős munkatársakra vonatkozó naprakész információkat. Ugyanez az alkalmazás épületkarbantartás támogatására használva a rekonstrukciók ütemezésének megtervezésével elősegíti a létesítmények és műszaki berendezések értékének, működőképességének megőrzését, az állagmegóvást, így közvetetten költségmegtakarítást eredményez. A szoftver gyakorlatilag bármilyen eszközüzemeltetési, -karbantartási folyamat optimalizálására költségtakarékos és korszerű megoldást kínál. Segítséget nyújt az eszközök állapotának folyamatos nyilvántartásában, ellenőrzésében, az esetleges üzemzavarok megelőzésében, a hibalehárítási idő lerövidítésében, a karbantartási munkák hatékonyabb szervezésében, a készletezési költségek csökkentésében. Ezek a feladatok minden közműszolgáltató cégnél, vagy nagyobb létszámú szervezetnél gyakorta előfordulnak, sok helyen a napi rutin részét képezik. Eddig vízmű és áramszolgáltató vállalatok, városüzemeltető és személyszállító cégek kerestek meg bennünket a fent felsorolt tevékenységek racionizálásának igényével, de az alkalmazás önkormányzatok, földhivatalok alapfeladatainak informatikai támogatására is tökéletesen megfelel, mivel bármilyen iparág igényeinek megfelelően kialakítható.
Az alkalmazás további felhasználási módja az Autodesk Topobase térinformatikai rendszerben észlelt térképi eltérések nyomon követése, és ezek javítását célzó hibajegykezelés. Ügyfelünknél a Topobase-ben tárolt vizuális információkat, a CNW helpdesk rendszerében rögzített javítási, karbantartási folyamatleírással, státusz és felelős-megjelöléssel egészítik ki. Megrendelőnk számos elvárást támasztott a két rendszer integrációjával kapcsolatban, például hogy növekedjen a víziközmű-hálózat dokumentáltságának pontossága, csökkenjen a kettős adatbevitel, az ebből fakadó hibalehetőség, gyorsabb és automatizált eltéréskezelés valósuljon meg, priorizálható legyen a helyszíni munkák ideje, sorrendje, optimalizálható a külsős alvállalkozók igénybevétele, stb.
Ahogy mondani szokták, evés közben jön meg az étvágy, így volt ez partnerünk esetében is. Mivel a 2 hónapja átadott rendszer tökéletesen működik, - és bízunk benne, hogy a későbbiekben is teljesíteni tudjuk ügyfelünk minden elvárását – ennek köszönhetően további osztályok, szakterületek bevonását is tervbe vették, így várhatóan az év végéig egy épület- és létesítménymenedzsmentet támogató szoftver is bevezetésre kerül.